Μη διαθεσιμότητα υπηρεσιών της ΑΠΕΔ από 16/5/2025 21:00 έως 19/5/2025 07:00

Λόγω προγραμματισμένης μεταφοράς των υπηρεσιών της ΑΠΕΔ σε νέες σύγχρονες υποδομές, δεν θα είναι διαθέσιμες ορισμένες υπηρεσίες κατά το χρονικό διάστημα: Από Παρασκευή 16/5/2025, ώρα 21:00 έως Δευτέρα 19/5/2025, ώρα 07:00 Για το παραπάνω διάστημα δεν θα είναι διαθέσιμη η Εφαρμογή Διαχείρισης Ψηφιακών Πιστοποιητικών της ΑΠΕΔ (https://services.aped.gov.gr/apedcitizen/), δηλ. οι πολίτες δεν θα μπορούν να υποβάλουν […]

Κατάλογος ΚΕΠ που εξυπηρετούν πολίτες για Ψηφιακές Υπογραφές

Στις 17/1/2022 ξεκίνησε η νέα φάση λειτουργίας της Αρχής Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ). Με μια σύγχρονη, φιλική και εύχρηστη  εφαρμογή ο πολίτης μπορεί από τον χώρο του μέσα από την ιστοσελίδα της ΑΠΕΔ (https://www.aped.gov.gr -> Πώς θα αποκτήσω Ψηφιακή Υπογραφή)  ή μέσα από την εθνική πύλη  gov.gr (https://www.gov.gr -> Πολίτης και Καθημερινότητα -> Ηλεκτρονικές Υπογραφές)   […]

Διάθεση 100.000 δωρεάν εγκεκριμένων πιστοποιητικών ψηφιακών υπογραφών σε πολίτες και επαγγελματίες

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης διαθέτει δωρεάν 100.000 εγκεκριμένα πιστοποιητικά ψηφιακών υπογραφών μέσω του gov.gr, τόσο σε πολίτες, όσο και σε επαγγελματίες, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι σε επαγγελματικά μητρώα ή φορείς, στο πλαίσιο του έργου «Παροχή Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης». Η συγκεκριμένη υπογραφή δεν χρειάζεται USB-token (στικάκι) και έχει διάρκεια 3 χρόνια. Οι πολίτες ή επαγγελματίες που έχουν […]

Επανέκδοση των πιστοποιητικών εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής τα οποία λήγουν λόγω τριετίας

Στις 17/1/2025 συμπληρώνονται 3 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της νέας ΑΠΕΔ. Τα πιστοποιητικά της ΑΠΕΔ είναι 3ετούς διάρκειας. Τονίζουμε ότι δεν υφίσταται διαδικασία ανανέωσης των πιστοποιητικών ηλεκτρονικής υπογραφής. Οι χρήστες των οποίων τα πιστοποιητικά έχουν συμπληρώσει τα 3 χρόνια από την έκδοσή τους και οι οποίοι θέλουν να συνεχίσουν να κατέχουν εγκεκριμένη ηλεκτρονική […]

Σε λειτουργία η νέα υπηρεσία της Εξ Αποστάσεως Ταυτοποίησης πολιτών από την ΑΠΕΔ για την απόκτηση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής

Διαθέσιμη είναι για τους πολίτες η υπηρεσία εξ αποστάσεως ταυτοποίησης από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) με στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας απόκτησης εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής. Οι πολίτες μπορούν πλέον να κλείσουν ψηφιακό ραντεβού με βιντεοκλήση για την ταυτοποίηση τους προκειμένου να εκδώσουν το εγκεκριμένο πιστοποιητικό της ηλεκτρονικής υπογραφής τους. Έως τώρα η ταυτοποίηση […]

Συμπλήρωση της αίτησης-Υπεύθυνης Δήλωσης για απόκτηση ηλεκτρονικής υπογραφής

Σας ενημερώνουμε ότι, κατά τη διαδικασία για την απόκτηση ηλεκτρονικής υπογραφής, τα στοιχεία που δηλώνει ο ενδιαφερόμενος στην Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση πρέπει να είναι ίδια ακριβώς όπως αναγράφονται στο έγγραφο ταυτοποίησης με το οποίο θα ταυτοποιηθεί στο ΚΕΠ – Εντεταλμένο Γραφείο (ΕΓ). Για παράδειγμα, για τον τόπο γέννησης, αν το έγγραφο ταυτοποίησης αναφέρει “Αθήνα, […]

Ακύρωση εκκρεμών αιτήσεων

Σας ενημερώνουμε ότι, όπως προβλέπει ο Κανονισμός της ΑΠΕΔ παράγραφος 3.2.2 της Πολιτικής Πιστοποιητικού, η αίτηση στην ΑΠΕΔ του πολίτη για έκδοση ψηφιακού πιστοποιητικού  παραμένει ενεργή και σε εκκρεμότητα, για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την υποβολή της, προκειμένου να ακολουθήσει εντός του ως άνω διαστήματος η ταυτοποίηση του αιτούντος εγκεκριμένο πιστοποιητικό ενώπιον υπαλλήλου […]

Αλγόριθμος Συνάρτησης Κατακερματισμού (Hash Function Algorithm) στην ψηφιακή υπογραφή εγγράφων/ χρονοσήμανση (SHA256)

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αλγόριθμος Συνάρτησης Κατακερματισμού (Hash Function Algorithm) SHA1 στην ψηφιακή υπογραφή εγγράφων/ χρονοσήμανση δεν γίνεται αποδεκτός ως αξιόπιστος για τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά απαιτείται αλγόριθμος SHA256 ή νεότερος. Σε εθνικό επίπεδο ο αλγόριθμος SHA1 παραμένει αποδεκτός. Για θέμα όμως ευρύτερης αποδοχής, ώστε να μην εμφανίζεται σφάλμα από το ευρωπαϊκό εργαλείο […]

Για Διαχειριστές Συστημάτων: Νέες IP υπηρεσιών ΑΠΕΔ

Λόγω αναβάθμισης της πλατφόρμας που φιλοξενεί την Υποδομή Δημόσιου Κλειδιού (Public Key Infrastructure – PKI) της ΑΠΕΔ, προκύπτουν κάποιες αλλαγές στις διευθύνσεις IP των υπηρεσιών. Σε περίπτωση που ο φορέας/οργανισμός σας χρησιμοποιεί λίστες επιτρεπόμενων IP (allow-lists) θα πρέπει, μέχρι 17/11/2022, ο διαχειριστής να αντικαταστήσει τις παλιές IP με τις νέες, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα: […]

Τέλος υποστήριξης για την έκδοση Acrobat Reader XI

Θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι η έκδοση του λογισμικού Acrobat Reader XI έχει σταματήσει να υποστηρίζεται από την κατασκευάστρια εταιρεία Adobe από τον Οκτώβριο 2017. Για τη σωστή λειτουργία της εφαρμογής και τη σωστή ένδειξη εγκυρότητας υπογραφής με βάση την Ευρωπαϊκή λίστα Εμπιστοσύνης Εγκεκριμένων Παρόχων, οι πολίτες πρέπει να χρησιμοποιούν την τελευταία έκδοση του Acrobat […]

TrustMark