Επανέκδοση των πιστοποιητικών εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής τα οποία λήγουν λόγω τριετίας

Στις 17/1/2025 συμπληρώνονται 3 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της νέας ΑΠΕΔ. Τα πιστοποιητικά της ΑΠΕΔ είναι 3ετούς διάρκειας. Τονίζουμε ότι δεν υφίσταται διαδικασία ανανέωσης των πιστοποιητικών ηλεκτρονικής υπογραφής. Οι χρήστες των οποίων τα πιστοποιητικά έχουν συμπληρώσει τα 3 χρόνια από την έκδοσή τους και οι οποίοι θέλουν να συνεχίσουν να κατέχουν εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή, θα πρέπει να εκδώσουν νέο πιστοποιητικό. Κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα είτε να αφήσει να παρέλθει η ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού του, είτε να ανακαλέσει το πιστοποιητικό του πριν την ημερομηνία λήξης του. Επισημαίνουμε ότι 15 ημέρες πριν την ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού αποστέλλεται SMS στο δηλωμένο κινητό τηλέφωνο του χρήστη, που τον ενημερώνει για την ημερομηνία λήξης του. Η ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού φαίνεται εύκολα και από τον λογαριασμό του χρήστη στο https://services.aped.gov.gr/apedcitizen/

Για την έκδοση νέου πιστοποιητικού, είτε το προηγούμενο πιστοποιητικό έχει λήξει είτε αυτό έχει ανακληθεί, ο χρήστης θα πρέπει να εκτελέσει τα παρακάτω:

  1. Ακολουθεί τα βήματα 2, 3, 4 και 5 που περιγράφονται στη σελίδα Απόκτηση Εγκεκριμένης Ηλεκτρονικής Υπογραφής, όπως και στην αρχική έκδοση. Θα πρέπει να εγκατασταθούν οι εκδόσεις του αντίστοιχου driver και middleware που αναφέρονται στο βήμα 5.
  2. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τη συσκευή USB token (ΕΔΔΥ) που ήδη έχει. Στην περίπτωση αυτή προτείνεται να διαγράψει τα δεδομένα του USB Token. Η διαγραφή προτείνεται να γίνει με τη διαδικασία της αρχικοποίησης (Initialize, για τα Safenet και Erase Token για τα Oberthur/IDEMIA/TokenME EVO, με τον τρόπο που αναφέρεται στο αντίστοιχο διαχειριστικό εργαλείο με δικαιώματα administrator).
    Οδηγίες παρακαλούμε να αναζητούνται από τον προμηθευτή της συσκευής και επισημαίνουμε ότι θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι οι σχετικοί κωδικοί (PUK και administrator password για Safenet – MD 940, PUK για Oberthur/IDEMIA – Cosmo v8.1 R2).
  3. Εκτελεί το βήμα 6 της σελίδας Απόκτηση Εγκεκριμένης Ηλεκτρονικής Υπογραφής για έκδοση του νέου πιστοποιητικού.

Η διαδικασία της έκδοσης περιγράφεται στο Εγχειρίδιο έκδοσης Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής. Ο χρήστης μπορεί να συμβουλευτεί επίσης τις Συχνές Ερωτήσεις Που αφορούν την έκδοση εγκεκριμένων πιστοποιητικών. Η διαδικασία της ανάκλησης περιγράφεται στο Ανάκληση Εγκεκριμένης Ηλεκτρονικής Υπογραφής.

Παρατήρηση
Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να αποκτήσουν νέα άυλη εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή, ισοδύναμη της ΑΠΕΔ, χωρίς USB token (στικάκι), χωρίς νέα ταυτοποίηση ή μετάβαση σε ΚΕΠ (αν δεν έχει λήξει η προηγούμενη υπογραφή), μέσω της διάθεσης 100.000 δωρεάν εγκεκριμένων πιστοποιητικών ψηφιακών υπογραφών από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

TrustMark